Na 2 weken vakantie gaat het dan écht beginnen! - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Daan Krieken - WaarBenJij.nu Na 2 weken vakantie gaat het dan écht beginnen! - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Daan Krieken - WaarBenJij.nu

Na 2 weken vakantie gaat het dan écht beginnen!

Blijf op de hoogte en volg Daan

14 April 2014 | Duitsland, Heidelberg

Het is alweer twee weken geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb.

Zoals jullie daar hebben kunnen lezen, ben ik in mijn eerste vakantieweek naar huis gegaan.
Mijn ouders (ons pap en ons mam) zijn zaterdagochtend rond 11 uur in Heidelberg aangekomen. Voor ons mam, was dit de eerste keer dat ze in HD was en dus ook de eerste keer dat ze mijn kamer zag. Ik heb haar net als bij al mijn bezoek uit Nederland, de mooiste plekjes van de stad laten zien. :D

De week dat ik thuis was, moet ik eerlijk bekennen, heb ik vrij weinig gedaan. Gelukkig was het weer goed en ben ik op de laatste avond met mijn broers naar de voorjaarskermis van Helmond geweest. Niet dat we ergens in zijn gegaan (behalve de kroeg), maar we vinden het wel altijd leuk om er een keer overeen te lopen.

In de tweede week - op donderdag - heb ik met een aantal medestudenten de stad Worms bezocht. Deze stad is zo veel mooier dan de stad Speyer. Dit komt vooral door de sfeer van de stad.
In Worms hebben we een rondgang door de stad gemaakt, en zijn begonnen bij de oudste joodse begraafplaats van Europa. De oudste steen die men hier kan vinden, stamt uit het jaar 1058/59! Na een wandeling langs de half in de grond gezakte grafstenen, zijn we naar de Wormer Dom gelopen. Deze was trouwens een héél stuk kleiner dan die in Speyer.
Daarna hebben we een wandeling door de stad gemaakt en hebben bij het Lutherdenkmal van de zon genoten. Ik kan stellen dat Worms een bloemrijke stad is, overal waren mooie aangelegde perkjes! Verder hebben we deze dag nog een bezoek gebracht aan het Ludwigsplatz, de Synagoge, de stadsmuur, de Nibelungenturm, het Hagendenkmal en de St. Paulkirche met Dominikanerkloster.
Helaas was het Nibelungenmuseum al gesloten, toen we daar aankwamen.
Ach ja, heb ik een extra rede om terug te komen! :D

Vrijdagmiddag heb ik met twee Spaanse medestudenten de Schlangenweg beklommen en zijn via de Philosophenweg terug naar beneden gelopen.

Dinsdagavond heb ik voor mijn medestudenten een Nederlandse 'middag' georganiseerd. Ik heb ze deze middag een aantal Nederlandse lekkernijen laten proeven. We begonnen om 16u met borrelnootjes, chips (joppiesaus en cheese union) met natuurlijk Zuid-Nederlands bier (Bavaria en Brand). Hierna volgde nog bitterballen en frikadellen. Ik moet zeggen dat dit er als koek inging! Tot slot sloot ik de middag af met - hoe kan het dan ook- poffertje. Ook dit vonden ze kei lekker! Al met al een geslaagde middag.

Eergisteren heb ik aan de Pfalz/Weinprobe-excursie deelgenomen. Hierbij hebben we Reichsburg Trifels bezocht - Een Burcht bovenop een berg. Een deel van de verwoeste burcht, werd door de Nazis herbouwd.
Via de Duitse 'Weinstraße' zijn we verder gegaan naar Bad Dürkheim, waar we een korte rondleiding kregen en er tijd was om te lunchen. Zoals de naam "Bad" al zegt, is de stad een kuuroord. Het Salinarium is de plek, waar men water uit. Tot slot zijn we naar Freinsheim gereden. Hier sloten we de dag af met een rondleiding door een wijnhuis en een wijnproeverij. Natuurlijk heb ik, na het proeven van een aantal Pfalzwijnen, een aantal flessen ingeslagen :D.

Morgen begint het 'normale' leven weer. De eerste week zal zéér vol zijn, omdat ik voor 40 punten aan cursussen heb uitgezocht.
Uiteindelijk valt het grootste gedeelte af, want ik hoef maar 22,5 punt te hebben.

Zo dat was het weer voor nu.... tot de volgende!

  • 16 April 2014 - 18:37

    Ilse Van Deurssen:

    Hallo Daan,
    Wat een energie heb je in Nederland weer opgedaan.
    Ik lees je verslag en zie dat je al veel gezien en gedaan hebt kei leuk.
    Zoals je het verteld zijn het mooie plaatsen die bezocht hebt. wel gezellig die Hollandse middag.
    Bij ons gaat het wel wij gaan met Pasen een paasrit rijden met de oldtimer.
    Verder zijn we vandaag naar Amsterdam geweest voor een second opinion 1 mei krijgen we meer info over de mogelijke experimentele onderzoeken.
    Heel veel studie plezier en werk ze zou ik zeggen.
    Groetjes ilse

  • 16 April 2014 - 19:11

    Camiel Van Lamoen:

    Hallo Daan. Hartelijk dank voor je uitgebreide en interessante verslag. Veel succes in de komende periode, nu het echte werk gaat beginnen. Veel groeten, Ome Camiel.

  • 16 April 2014 - 19:56

    Caecilia:

    hallo Daan, ich schreibe in deutsch :)
    Schön, dass es dir gut geht und du Heidelberg bei gutem Wetter genießen kannst.
    Hab viel Spaß und genieße deine Zeit !!!!!!
    Wir wünschen dir ein schönes Osterfest und eine gute Zeit an der Uni.
    Liebe Grüße
    Caecilia, Jochen, Isabell und Tabea

  • 17 April 2014 - 08:51

    Irma:

    Hallo Daan,
    du zeigst dich ein wahrer Botschafter der Niederlande! Toll, dass du eine Verkostung niederländischer Produkte organisiert hast. Wo kamen deine Gäste her? Schön, dass du bereits in Worms und Speyer warst. Das interkulturelle Programm ist bei dir in guten Händen... Viel Erfolg und Spaß im Unterricht.
    Viele Grüße
    Irma

  • 17 April 2014 - 12:43

    Jacqueline:

    Klinkt goed Daan!
    Als ik weer een keer in Heidelberg ben dan ga ik zeker ook de Schlangenweg en de Philosophenweg beklimmen.

    Groet, Jacqueline.

  • 22 April 2014 - 16:46

    Sissy:

    Hallo Daan,

    Bist du jetzt auch schon Weinliebhaber geworden?? Das ging aber schnell.... ;-) Geht aber beinah nicht anders in dieser Gegend, oder? ;-)
    Was fanden deine Gäste denn von den Niederländischen 'Leckereien'?
    Worms ist echt schön, du suchst dir wiklich die richtigen Orte aus, du hast einen guten Riecher... ;-)

    viel Spaß noch,
    Sissy

  • 22 April 2014 - 16:46

    Sissy:

    Hallo Daan,

    Bist du jetzt auch schon Weinliebhaber geworden?? Das ging aber schnell.... ;-) Geht aber beinah nicht anders in dieser Gegend, oder? ;-)
    Was fanden deine Gäste denn von den Niederländischen 'Leckereien'?
    Worms ist echt schön, du suchst dir wiklich die richtigen Orte aus, du hast einen guten Riecher... ;-)

    viel Spaß noch,
    Sissy

  • 22 April 2014 - 16:47

    Sissy:

    Hallo Daan,

    Bist du jetzt auch schon Weinliebhaber geworden?? Das ging aber schnell.... ;-) Geht aber beinah nicht anders in dieser Gegend, oder? ;-)
    Was fanden deine Gäste denn von den Niederländischen 'Leckereien'?
    Worms ist echt schön, du suchst dir wiklich die richtigen Orte aus, du hast einen guten Riecher... ;-)

    viel Spaß noch,
    Sissy

  • 22 April 2014 - 16:47

    Sissy:

    Hallo Daan,

    Bist du jetzt auch schon Weinliebhaber geworden?? Das ging aber schnell.... ;-) Geht aber beinah nicht anders in dieser Gegend, oder? ;-)
    Was fanden deine Gäste denn von den Niederländischen 'Leckereien'?
    Worms ist echt schön, du suchst dir wiklich die richtigen Orte aus, du hast einen guten Riecher... ;-)

    viel Spaß noch,
    Sissy

  • 22 April 2014 - 16:47

    Sissy:

    Hallo Daan,

    Bist du jetzt auch schon Weinliebhaber geworden?? Das ging aber schnell.... ;-) Geht aber beinah nicht anders in dieser Gegend, oder? ;-)
    Was fanden deine Gäste denn von den Niederländischen 'Leckereien'?
    Worms ist echt schön, du suchst dir wiklich die richtigen Orte aus, du hast einen guten Riecher... ;-)

    viel Spaß noch,
    Sissy

  • 22 April 2014 - 16:47

    Sissy:

    Hallo Daan,

    Bist du jetzt auch schon Weinliebhaber geworden?? Das ging aber schnell.... ;-) Geht aber beinah nicht anders in dieser Gegend, oder? ;-)
    Was fanden deine Gäste denn von den Niederländischen 'Leckereien'?
    Worms ist echt schön, du suchst dir wiklich die richtigen Orte aus, du hast einen guten Riecher... ;-)

    viel Spaß noch,
    Sissy

  • 02 Mei 2014 - 13:20

    Sander Theewis:

    Hoi Daan, leuk verslag! Het was erg leuk en 'geen toeval' je in Heidelberg te ontmoeten. Groet en succes verder, Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 5762

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Sommersemester Heidelberg

Landen bezocht: