Einde van de taalcursus en twee weken vakantie: - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Daan Krieken - WaarBenJij.nu Einde van de taalcursus en twee weken vakantie: - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Daan Krieken - WaarBenJij.nu

Einde van de taalcursus en twee weken vakantie:

Door: Daan van Krieken

Blijf op de hoogte en volg Daan

30 Maart 2014 | Duitsland, Heidelberg

Het is al weer 2,5 weken geleden, dat ik een verslag geplaatst heb.
In die tijd zijn de meeste van mijn klasgenoten inmiddels gesetteld en heb ik 2 weken vakantie, waarvan ik er één in Nederland doorbreng.

Ik moet zeggen dat het een intensive maand was geweest. Naast de taalcursus heb ik, zoals vermeld, aan een aantal seminars actief heb deelgenomen. Van dinsdag tot donderdag zat ik dan ook van 9u tot gemiddeld 17u in de schoolbanken met in totaal 3 uurtjes pauze, terwijl het grote deel van de andere klassen met hun "luie" reet - sorry voor mijn uitdrukking - in de zon lag. In Heidelberg begint het voorjaar namelijk al vroeg. Naar zeggen is Heidelberg de eerste stad, waar het Duitse “Frühling” als eerste begint en ook het mooist is :D.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een TOPMAAND gehad heb. Ik heb vele leuke mensen mogen ontmoeten, heb leuke dingen gedaan en mag, boven alles, in de mooiste stad van Duitsland studeren :D. Ik heb vele avonden in het Marstallcafé vertoefd, om met mijn medestudenten naar het Duitse voetbal te kijken, net als naar de Champions League, heb ik met de Spaanse medestudenten lekker gegeten, ben ik met een groot deel van de klas Speyer bezocht, en hebben we de laatste dag van de Taalcursus, na de les en de verzorgde brunch, lekker geluierd op de Neckarwiese.
Om even terug te komen, Speyer is een romeinse Stad dat op een uurtje treinen van Heidelberg ligt. Een niet al te grote stad (kleiner dan Helmond) met een mooie binnenstad.

In de tweede week van de vakantie, staat nog een aantal leuke dingen op me te wachten. We (ik en mijn taalklasje) gaan een dagje naar Strasbourg en misschien maken we een tweedaagse reis naar Freiburg a/B en Basel of een tweedaagse reis naar München. Dus ik heb nog wel wat om naar uit te kijken :D.

Zaterdag zijn mijn ouders naar Heidelberg afgereisd, om mij op te komen halen. Ik heb ze de stad laten zien en het slot met het mooie uitzicht over de stad. Dit keer was het zo goed weer, dat we Mannheim hebben kunnen zien liggen (dik 15km hemelsbreed).

Zo dat was het weer voor het moment. 14 April begint het zomersemester pas echt. Ik kijk er nu al naar uit. Zodra mijn cursussen goedgekeurd zijn door de HAN en door de Uni in Heidelberg, zal ik jullie laten weten wat het geworden is.

Alla, bis nächstes Mal!

  • 31 Maart 2014 - 09:53

    Sissy:

    Hi Daan,
    Du bist also schon ganz und gar eingebürgert: Marstallhof, Neckarwiese und die Gegend genießen, ... das ging aber schnell!
    Schöne Ferien noch!
    LG Sissy

  • 31 Maart 2014 - 11:15

    Wencke:

    Je zal niet geloven hoe jaloers ik op jou ben! Ik heb daar 4 maanden in de regen gelopen, en jij hebt nu al mooi weer! Het was juli voordat ik op de Neckarwiese kon gaan liggen. Ongelooflijk! En inderdaad.. Heidelberg is gewoon de mooiste stad van Duitsland! Tip: met de bus kun je voor 5 euro naar Strasbourg. Dan reis je met de Public Express. Zeker de moeite waard, want Strasbourg is ook erg mooi! Toppie dat je het zo naar je zin hebt daar, maar daar twijfelde ik niet over. Geniet van je twee weken vakantie, want daarna gaat het echte werk beginnen!

    Liefs,
    Wencke

  • 31 Maart 2014 - 11:31

    Camiel Van Lamoen:

    Hallo Daan. Bedankt voor je mooie en uitgebreide verslag. Je hebt al veel indrukken opgedaan tijdens de eerste periode van je verblijf in Heidelberg en tegelijk ook al hard gestudeerd. Geniet van je korte vakantieperiode. Veel succes met alles wat dan komen gaat. Voorlopig wachten er nog genoeg uitdagingen op je. Groetjes, Ome Camiel.

  • 31 Maart 2014 - 11:52

    Kees-Jan:

    Hoi!
    Dat klinkt allemaal wel erg ontspannen: 2 weken vakantie...en dat dan in Heidelberg: je bent een geluksvogel! ;-)
    Geniet van de vrije tijd; ik ben beneiuwd hoe het dadelijk bij de lessen gaat worden...
    groetjes,
    Kees-Jan

  • 31 Maart 2014 - 12:00

    Jacqueline:

    Hallo Daan, de foto's zien er geweldig uit! Het is idd een prachtige stad. Geniet er maar van (maar zo te horen doe je dat al).
    Groetjes, Jacqueline

  • 31 Maart 2014 - 12:19

    Marie-Thérèse:

    Nou, je geniet er van, Daan!! Leuk, ga zo door! Ik ben nu een week in Frankrijk en ga hard aan de slag om werk te vinden.Ik geniet ook van het Franse land, we zitten op een bapaalde manier in dezelfde soort processen. Maak het goed verder!! En veel groetjes, Marie-Thérèse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 5765

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Sommersemester Heidelberg

Landen bezocht: