settelen - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Daan Krieken - WaarBenJij.nu settelen - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Daan Krieken - WaarBenJij.nu

settelen

Door: Daan van Krieken

Blijf op de hoogte en volg Daan

02 Maart 2014 | Duitsland, Heidelberg

Eindelijk is het dan zover! Ik mag als 4e uit mijn klas beginnen aan het avontuur dat buitenlandminor heet. Zaterdagochtend om 10u ben ik met ons pap vertrokken voor een 3,5 uur durende rit met als eindbestemming Kirchheim; een rustige wijk van de bruisende studentenstad Heidelberg. Eenmaal aangekomen hebben we alles uit de overvolle auto, in een recordtempo, drie hoog gesjouwd en in mijn lege kamertje gezet. We moesten tenslotte nog naar IKEA, om een aantal kasten te kopen, waar ik mijn spulletjes in kwijt kan.

Rond 16:30u begon het echte werk, we mochten de IKEA-bouwpakketten in elkaar zetten. Ik moet zeggen, dit deden we als professionals. Het liep lekker, totdat ons mam me belde. Ik was mijn dekbed en kussen vergeten mee te nemen. Nou! Wat doen we dan. We rijden terug naar IKEA. Daar hebben we eerst wat gegeten, omdat het etenstijd was.

Omdat de lamp in mijn kamer niet zoveel licht geeft, zijn we ook opzoek gegaan naar een lamp. Helaas kon ik geen leuke lamp vinden. We zouden op de terugweg wel even langs de XXXL Meubelwinkel gaan. Maar deze was dicht. Het was namelijk al 21u. Toch zat er aan de overkant een Real, die tot 22u geopend was. Wij daar naar binnen.

Uiteindelijk was het al laat op de avond dat we weer in Kichheim aankwamen. We hebben op mijn kamer de allerlaatste kast in elkaar gezet en vonden het wel welletjes.

Vanochtend heb ik alles verder ingericht en heeft ons pap alle rotzooi mee naar huis genomen : ). Om de route alvast een keer gezien te hebben, ben ik ' s-middags naar de Campus gefietst, waar ik dinsdagochtend mijn instaptoets moet gaan maken. Ik ben benieuwd op wat voor taalniveau ik zit!

Voor nu rest mij nog, mijn pyjama aan te trekken, mijn tanden te poetsen en mijn bed in te kruipen .

Welterusten en tot de volgende!

Voor de docenten en andere geïnteresseerden, hieronder een paar foto's van mijn nederig stulpje.

  • 03 Maart 2014 - 09:10

    Margret Holleman:

    Hallo Daan!

    Das sieht aber gar nicht schlecht aus, wenn ich dein Zimmer mit meiner kleinen Höhle aus dem vorigen Jahrhundert vergleiche! Ich wünsche dir viel Spaß in Heidelberg!

    Margret

  • 03 Maart 2014 - 11:19

    Camiel Van Lamoen.:

    Hallo Daan. Bedankt voor je eerste verslag. Heel veel succes. Hopelijk voel je je gauw thuis in je nieuwe omgeving. Succes ook met je studie. Groetjes, Ome Camiel.

  • 03 Maart 2014 - 12:02

    Sven:

    Leuk ingericht man! Ziet er netjes uit. Netter dan bij de vorige bewoner :D
    Heel veel succes morgen met de instaptoets.
    Grtn,
    Sven

  • 03 Maart 2014 - 12:49

    Wencke:

    Haha, ik moest toch wel even lachen toen ik je blog las.
    'Ons mam en ons pap'. Brabander!

    Leuke kamer! En da met die instaptoets.. da kump zeker wel goe. Weet zeker dat je ook in de C2 groep zult belanden. De man die bij de instaptoets door de hele ruimte schreeuwt en instructies geeft, wordt je docent, dus bereid je voor :)

    Heul veul plezier in HD! Het wordt de tijd van je leven, dus genieten! Ik wou dat ik mijn tijd kon terugdraaien en alles opnieuw kon beleven. Veel beter dan het leventje hier in Nederland. En als je nog iets wilt weten, let me know! Viel Spaß!

    Groetjes,
    Wencke


  • 03 Maart 2014 - 13:53

    Irma:

    Hallo Daan,

    da lässt sich bestimmt gut wohnen! Sieht geräumig aus. Ich wünsche dir viel Spaß in Heidelberg und Erfolg beim Test!

    ich melde mich sowieso noch über E-Mail mit, hoffentlich, einem guten Tipp!

    Viele Grüße
    Irma

  • 03 Maart 2014 - 16:29

    Francis:

    Hooii Daan,

    ziet er leuk uit man, jij komt je tijd wel door daar, heb ik helemaal geen twijfels over.
    Ook goed van jullie met die IKEA-Kast, die laatste die ik in elkaar heb gezet, is die, waar ik zelf uitkwam, hahaha wat een giller. Nee eventjes serieus! Je stekkie ziet er goed uit en als het niet zo ver weg was, dan had een graag een bezoekje gebracht.

    Heel veel plezier en succes gewenst.

    Liefs,
    Francis

  • 03 Maart 2014 - 17:51

    Caecilia:

    Lieber Daan,
    willkommen in Deutschland!
    Die Aufnahmeprüfung wirst du schon schaffen, wenn du dich immer auf das Wesentliche konzentrierst und direkt antwortest, ohne drum herum zu reden. Du kannst das !!!!
    Wir wünschen dir eine tolle Zeit im schönen Heidelberg, viele neue Bekannte, gute Freundschaften, feucht fröhliche Feiern, viel Spaß und wenn du obendrein auch noch gutes deutsch lernst, wird dein Aufenthalt in unserem Land ein super Erfolg.
    Alles Lieb für dich
    deine deutschen Freunde
    Caecilia, Jochen, Isabell und Tabea

  • 04 Maart 2014 - 18:16

    Arie:

    Hoi Daan kamer ziet er goed uit
    Veel plezier en studeer ze
    Hoe lang zit je daar?

    Groetjes Arie

  • 04 Maart 2014 - 18:20

    Daan Van Krieken:

    Hey Arie,

    Ik zit daar tot ongeveer eind Juli.
    Dus ongeveer 4 maanden.

    Groetjes

  • 05 Maart 2014 - 10:47

    Jacqueline Gerrits:

    Hallo Daan,
    wat een mooie kamer! Ik ben ook blij te zien dat je een strijkplank hebt meegenomen ;-).
    Ik wens je heel veel plezier.
    Groet, Jacqueline

  • 05 Maart 2014 - 14:51

    Ilse:

    Nou nou dat was werken, maar het is zeker de moeite waard.
    Ben benieuwd naar je toets wanneer krijg je de uitslag?
    veel plezier daar.
    groetjes ilse en Carlo

  • 10 Maart 2014 - 13:24

    Sissy:

    Hi Daan,
    mooie kamer, zeg! Hoelang fiets je naar de uni? Of neem je de 'Straßenbahn'? Ben je in de 'Altstadt' of 'im Neuenheimer Feld'?
    Vooral de tip van Wencke volgen (zei moet het wten....) GENIETEN!

    gr. Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 5761

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 26 Juli 2014

Sommersemester Heidelberg

Landen bezocht: